تحولات لبنان و فلسطین

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در اظهاراتی با اشاره به رنج صدها هزار غیرنظامی در خاورمیانه در نتیجه تداوم خشونت‌ها، تاکید کرد: امکان عواقب فاجعه‌بار در منطقه با تشدید درگیری‌ها وجود دارد.

مسکو: امکان عواقب فاجعه‌بار در منطقه با تشدید درگیری‌ها وجود دارد

پسکوف در جریان یک نشست خبری در مسکو با بیان اینکه تشدید درگیری‌ها در منطقه تاثیر شدیدی بر غیرنظامیان دارد، اظهار کرد: ده‌ها و صدها هزار انسان بی‌گناه در خاورمیانه در نتیجه تداوم خشونت‌ها رنج می‌برند.

سخنگوی کرملین با اشاره به بمباران وحشیانه و مداوم غزه و لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: متأسفانه میدان نبرد در خاورمیانه در حال گسترش است و در حال حاضر جبهه لبنان نیز به آن افزوده شده است.

پسکوف با بیان اینکه گسترش جنگ در خاورمیانه منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه خواهد شد، افزود: به دنبال تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه، ده‌ها و صدها هزار نفر خانه، معیشت و شغل خود را از دست خواهند داد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر ماه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد و عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.